"דרך המלך" לאושר

 




הרבה דברים בחיינו מוגדרים ונתפסים על ידינו כרגילים והגיוניים ללא שום מחשבה יתרה, אנחנו פשוט לוקחים את אותם דברים כמובנים מאליהם וזה נוגע בכול תחום בחיים שלנו.

זה ברור מאליו שנולדנו, זה ברור מאליו שיש לנו הורים, זה גם ברור מאליו שהשמש זרחה הבוקר ושוקעת עכשיו בלילה ומגיע זמן הירח וכן הלאה... הכול פשוט רגיל ומובן מאליו. הרי איזה סיבה יש לנו לא לקחת את כול הדברים בחיינו כמובן מאליו?

התשובה היא הרבה מאוד סיבות. העיקרית מבניהם שעליה נשוחח היום היא האושר שלנו.
הרבה מאתנו, אם לא כולנו מתקשים מאוד למצוא אושר וסיפוק בדברים אשר הם עושים בחיי היום יום שלהם באופן כללי, השאיפות גדולות מאוד  וכן גם הציפיות. הדבר דומה לאדם אשר מטפס על הר גבוה מאוד והיעד האקסקלוסיבי שהוא הציב לעצמו ללא פשרות הוא שהוא חייב להגיע לפסגה וכול דבר פחות מזה, אינה מתקבלת בדעתו.
זה לא משנה לו שהנוף מאמצע ההר זהה לסוף ההר, זה פשוט שבדעתו הוא הציב יעד מבלי להתחשב בשום דבר הכלול בהחלטה זו ובנסיבות. במעשה זה הוא בעצם תלה את אושרו במטרה אשר הסיכוי שלו להשיגה היא קלושה מאוד. הרי אם לאותה פסגת הר ניסו להגיע אלפים לפניו ללא הצלחה, איך יכול אדם לשים את כלל אושרו על מטרה כזו, ללא שום סייגים פשרות והתחשבות בנסיבות המציאות?

המשל הזה מתייחס לכול מטרות החיים שאנחנו מציבים לעצמנו, אם תעמיקו את עצמכם אתם תבחינו שהרבה פעמים המטרות והשאיפות שלנו הן לא משהו בר ביצוע או השגה מידית ובהתניה שביצענו לעבר המטרה, אנחנו לעולם לא נהיה שלמים ושמחים כול עוד לא הגענו למטרה ובכך אנחנו בהכרח מגבילים את האושר שלנו בצורה שפוגעת בנו הרבה מאוד.

הבחירה שלי ושלכם להסתכל על המטרה ולהתעלם מהדרך והדברים המתלווים לה, לא מאפשרת לכם לשמוח, להסתפק וליהנות מהקיים. האבסורד והאירוניה הגדולה ביותר כאן הוא שגם אם בסופו של דבר הצלחנו להשיג את המטרה שהוצבה, השמחה שלנו ממש לא תהיה כפי שציפינו שתהיה בהתחלה, פשוט כי השארנו חלקים ממנה בדרך הארוכה שעברנו עד שהגענו אליה.

אז מה אני בעצם אומר לכם?
תתחילו להסתכל על המובן מאליו שקיים בחייכם, תתחילו להסתכל על הדברים הקטנים, הפשוטים שנותנים לכם אושר, שמחה וסיפוק ולאט לאט תתחילו להעריך ולהכניס למוח שהתקבע להתנות את רמת האושר בהשגת מטרה נעלה, שהכול בסך הכול בסדר גמור ולא קיים שום חיסרון בהווה בדרך למטרה, אלא שהמטרה היא בנוסף למציאות הטובה שכבר קיימת אצלנו.

תתחילו להבין שהאושר של אדם, זה לא מטרה אחת, אלא מכלול של חלקים קטנים אשר כול אדם צריך לאסוף מדי יום לתמונה גדולה הנקראת אושר, זה מתחיל בלהודות על העובדה שאתה חי, על העובדה שיש לך משפחה ועל העובדה שהשמש אשכרה זרחה היום. פשוט כי זה לא מובן מאליו וברגע שנפנים את זה עמוק עמוק ונתחיל לחיות את החיים שלנו בצורה כזאת, אין שום דבר שיוכל לפגוע בנו או לערער את האושר שלנו, פשוט כי הוא מורכב מכול כך הרבה חלקים קטנים שאנחנו אספנו וממשיכים לאסוף כאשר רובם אינם תלויים בשום גורם חיצוני או במטרה אחת נעלה שהצבנו לעצמנו, ששום דבר לא יכול לפגוע בזה.
כך אושר שכזה, אשר אינו תלוי בדבר יוביל אותנו להשגת משמעות, הנאה מהדרך ובהכרח גם יקדם אותנו לעבר המטרות הנכונות לעצמנו כי ברגע שלמדת ליהנות מהדרך, המטרות הן סתם עוד יעד בדרך אינסופית ולא נגמרת שנקראת "החיים".



הוסף רשומת תגובה

0 תגובות